در حال حاضر، یکی از روش‌هایی که می‌تواند منجر به دریافت ویزای کار و سپس اقامت دائم در یک کشور شود، خرید یک کسب و کار یا راه‌اندازی بیزینس در آن کشور است. این راه می‌تواند به شما اجازه مهاجرت به آن کشور را بدهد و همچنین به شما امکان دهد تا برای همیشه کسب و کار خود را در آنجا داشته باشید. کسب و کار مورد نظر می‌تواند به صورت یک شرکت یا یک مشاغل مانند مغازه یا رستوران باشد. همچنین، مکان کسب و کار می‌تواند متعلق به صاحب آن باشد یا به صورت اجاره‌ای در دسترس باشد. با وجود این، برای اخذ ویزای خرید بیزینس، باید شرایط خاصی را داشته باشید. اولین قدم در این راه یافتن یک فرصت بیزینسی فعال و مناسب است. شاید بپرسید که چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

خرید بیزینس آماده یا راه اندازی ؟

هنگامی که می‌خواهید در یک کشور مالک کسب و کاری شوید، دو گزینه پیش رو دارید. یا بیزینس فعالی را که در حال حاضر موجود است خریداری کنید و یا یک کسب و کار جدید را شروع کنید. گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید پیامدهای مالیاتی متفاوتی دارد و بر میزان مالیات بر درآمد دارایی‌های آن کسب و کار تاثیر می‌گذارد. خرید بیزینس فعال در یک کشور خود به دو صورت است. یا مبلغ مشخصی را برای کل بیزینس پرداخت می‌کنید و یا بخشی از سهام آن را که باید بیش از ۵۱ درصد باشد، خریداری می‌کنید. از آنجایی که یک شرکت یک شخص حقوقی جداگانه است و می‌تواند اموالی را به نام خود داشته باشد، تغییر در مالکیت سهام شرکت، تاثیری بر ارزش مالیاتی دارایی‌های متعلق به شرکت نخواهد داشت.

مزایا و معایب خرید بیزینس آماده یا راه اندازی رو حتما بشنوید

شرایط خرید بیزینس چیست؟

برای خرید و مدیریت یک بیزینس در کانادا، برخی از شرایط لازم شامل داشتن تجربه مدیریت یا مالکیت بیزینس در کشور خود به مدت حداقل سه سال، داشتن دارایی و سرمایه کافی برای خرید بیزینس در آن کشور، خرید حداقل ۵۱ درصد از سهام کسب و کار در در آنجا و داشتن مدرک تحصیلی در حد دیپلم و بالاتر می‌باشد. هرچند داشتن مدرک تحصیلی در حد دیپلم و بالاتر الزامی است، اما ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست ولی مهارت انگلیسی در حد پایه برای مدیریت بیزینس ضروری است.

روش‌های یافتن و خرید کسب و کار

برای پیدا کردن و خرید بیزینس در یک کشور، اولین قدم می‌تواند مشاوره حرفه‌ای در این زمینه باشد. مشاوران متخصص در ارتباط با بازارهای بین‌المللی و قوانین مربوط به خرید و فروش کسب و کارها، می‌توانند راهنمایی لازم را ارائه کنند. همچنین، جستجوی اینترنتی و مطالعه مقالات و راهنماهای مرتبط نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین روش‌ها و منابع برای پیدا کردن کسب و کارهای قابل خرید در آن کشور را کشف کنید. همچنین، شرکت در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی مرتبط با صنعت مورد نظر، می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با بیزینس‌های محلی و برقراری ارتباط با صاحبان آن‌ها باشد. در نهایت، برقراری ارتباط با خریداران و فروشندگان محلی از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیوستن به گروه‌های مرتبط در اینترنت نیز می‌تواند در یافتن و خرید بیزینس مورد نظر کمک کند.

دو توصیه به خریداران و فروشندگان

  1. با توجه به وجود فرصت‌های تجاری متعدد در بازار، خریداران باید دقت کنند تا از تبلیغات گمراه کننده و بزرگ‌نمایی‌های غیر واقعی جلوگیری کنند. اگر یک فرصت به نظر بسیار جذاب و پرسود می‌رسد، بهتر است با احتیاط و دقت نسبت به آن عمل کنیم. باید در نظر داشت که اگر یک فرصت به سرعت و آسانی امکان پولدار شدن را به ما می‌دهد، این به این معناست که همه دنبال آن هستند و احتمالاً شرایط آن نیز مشکوک و ناقص است. بنابراین، در انتخاب فرصت‌های تجاری باید با دقت و تحقیق کافی عمل کرد تا از تصمیم‌های نادرست جلوگیری کنیم.
  2. قبل از ورود به بازار عمومی، به عنوان یک فروشنده می‌توانید از نظرات و پیشنهادات اطرافیان خود بهره ببرید. ممکن است قبلاً یک کارمند داشته باشید که با سبک کسب و کار شما آشناست و به خرید آن علاقه‌مند باشد. همچنین، مشتریان یا تأمین کنندگانی که قبلاً به کار شما علاقه نشان داده‌اند نیز می‌توانند کاندیداهای ایده‌آلی برای شما باشند. قبل از آنکه کسب و کار خود را به دست مشتریان عمومی ارائه دهید، بهتر است این افراد را به عنوان اولین مشتریان خود در نظر بگیرید تا بازخورد و نظرات آن‌ها را در کسب و کارتان لحاظ کنید.

موارد مهم قبل از خرید بیزینس

در زیر فهرستی از مواردی آورده شده که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید یک بیزینس در کشور مورد نظر خود حتما آن‌ها را ارزیابی کنید تا در معرض کلاهبرداران و بیزینس‌های اشتباه قرار نگیرید:

 

  • فهرست موجودی

فهرست موجودی یک لیست جامع است که تمام محصولات و مواد موجود برای فروش مجدد یا استفاده در سرویس دهی به مشتری را شامل می شود. برای دستیابی به مدیریت کارآمد موجودی، نیاز است که در طول فرایند بررسی موجودی، شما یا نماینده مجاز، حضور و فعالیت داشته باشد. داشتن آگاهی از وضعیت موجودی، چه چیزهایی در حال حاضر در دسترس هستند و چگونگی وضعیت موجودی در سال های گذشته، از جمله سال مالی گذشته و قبل از آن، امری حیاتی است. همچنین، ارزیابی مداوم و دقیق فهرست موجودی نیز بسیار اهمیت دارد.

  • اثاثیه، وسایل، تجهیزات و ساختمان

برای بررسی وضعیت تجهیزات و دارایی‌های کسب ‌و کار، لازم است که لیستی از فروشنده درخواست کنیم که شامل نام و شماره مدل هر قطعه از تجهیزات باشد. در این لیست، باید به وضعیت کنونی این تجهیزات، ارزش آن‌ها در زمان خرید و ارزش آن‌ها در بازار فعلی پرداخته شود. همچنین، باید مشخص شود که آیا این تجهیزات خریداری ‌شده و یا اجاره شده‌اند. اطلاعاتی درباره سرمایه‌‌گذاری فروشنده نیز مفید است تا بتوانیم بهبود شرایط نگهداری و تعمیر این تجهیزات را به درستی بررسی کنیم. همچنین، با توجه به نیازهای شرکت، لازم است که تغییراتی در ساختمان و یا چیدمان خود انجام دهیم تا متناسب با نیازهای شرکت باشد.

  • نسخه‌ های تمام قراردادها و اسناد قانونی

قراردادها یکی از اجزای اساسی و ضروری هر کسب و کار می‌باشند. این قراردادها شامل انواع مختلفی از قراردادهای اجاره و خرید، قراردادهای فروش، قراردادهای فرعی، قراردادهای اتحادیه، توافقنامه‌های توزیع، توافقنامه‌های استخدامی و سایر ابزارهای قانونی مورد نیاز برای کسب و کار است. برای ارزیابی این قراردادها و سند‌های قانونی دیگر مانند اظهارات نام تجاری کسب و کار، مقررات، علائم تجاری ثبت شده و حق امتیاز، بهتر است با کمک یک وکیل متخصص اقدام کنید. همچنین، در صورت تمایل به اجاره ملک یا مستغلات و همچنین بستن قراردادهای مربوطه، لازم است اطلاعات لازم را قبل از اقدام به دست آورید.

  • تاسیس و ادغام

وقتی که به تاسیس یک شرکت فکر می‌کنید، باید به جزئیاتی مانند محل ثبت شرکت توجه کنید. اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای تاسیس یک شرکت هستید، حتما بررسی کنید که شرکت شما در کدام استان یا ایالت ثبت شده است و آیا این شرکت به عنوان یک شرکت خارجی در استان خود فعالیت می‌کند. این اطلاعات مهم هستند زیرا قوانین و مقررات ممکن است بین استانها متفاوت باشند و شما باید مطمئن شوید که شرکت شما مطابق با قوانین محلی فعالیت می‌کند. همچنین، در صورتی که شرکت شما به عنوان یک شرکت خارجی در استان خود فعالیت می‌کند، ممکن است قوانین و ضوابط ویژه‌ای برای شما وجود داشته باشد که باید رعایت کنید. بنابراین، قبل از شروع هر فعالیت تجاری، بهتر است که این موضوع را دقیقا بررسی کنید تا از همه جنبه‌های قانونی و مقرراتی آگاه شوید و همچنین مشکلات حقوقی در آینده را کاهش دهید.

  • عواید مالیاتی مربوط به سه سال گذشته

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک از درآمد حاصل از فعالیت‌های شرکت خود برای پاسخگویی به نیازهای شخصی خود استفاده می‌کنند. این افراد ممکن است محصولاتی را که شخصا از آن‌ها استفاده می‌کنند، از حساب کسب و کار خود خریداری کنند و یا با استفاده از منابع شرکت، به تعطیلات بروند و یا همراه با همسرانشان از نمایشگاه‌های تجاری بازدید کنند. به همین دلیل، مهارت‌های تحلیلی و حسابداری بسیار مهم است تا بتوان مقدار دقیق ارزش مالی خالص شرکت را تعیین کرد.

  • اظهارنامه‌‌های مالی مربوط به سه سال گذشته

برای ارزیابی و تعیین قدرت درآمدزایی یک کسب و کار، لازم است تمام رکوردهای مالی اظهارنامه ها را بررسی و با بازده مالیاتی خود مقایسه کنیم. این ارزیابی می‌تواند ما را در تشخیص عملکرد مالی کسب و کار کمک کند و به ما اطلاعات مفیدی درباره سلامت مالی و استقرار آینده کسب و کار ارائه دهد. با مقایسه میزان درآمد با میزان مالیات پرداختی، می‌توانیم ببینیم که آیا کسب و کار درآمد کافی تولید می‌کند یا نه و اینکه آیا در حال رشد و توسعه است یا خیر. این ارزیابی به ما کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری درباره مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری در کسب و کار بگیریم و بهبودهای لازم را در سیاست‌ها و استراتژی‌های مالی انجام دهیم.

  • سوابق فروش

در حالیکه فروش در صورت‌های مالی ثبت می‌شود، اما برای ارزیابی کسب و کار خود، شما باید به سوابق فروش ماهانه خود در طول ۳۶ ماه گذشته نگاه کنید. اگر فروش شما شامل چند محصول مختلف است، باید میزان فروش خود را بر اساس دسته بندی محصولات مختلف تقسیم کنید. همچنین باید فروش نقدی و اعتباری را نیز تفکیک کنید. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا درکی عمیقتر از چرخه کسب و کار خود پیدا کنید و به شما ارزشمندترین اطلاعاتی که نیاز دارید را می‌دهد.

  • لیست کامل بدهی‌‌ها

برای تعیین هزینه‌های احتمالی و پیامدهای قانونی، بهتر است با یک وکیل و حسابدار مستقل مشورت کنید و فهرستی از بدهی‌ها را بررسی کنید. اگر مالک از دارایی‌های مانند تجهیزات سرمایه‌ای یا حساب‌های دریافتی به عنوان وثیقه برای تامین وام‌های کوتاه‌مدت استفاده کرده است، آن‌ها را هم بررسی کنید. همچنین، حسابدار شما باید تعهدات غیرقانونی مانند مطالبات کارکنان، پرداخت‌های خارج از دادگاه و غیره را نیز چک کند.

  • تمام حساب‌های دریافتی

برای مدیریت بهتر حساب‌های مشتریان، می‌توان آن‌ها را به دوره‌های مختلف تقسیم کرد. مثلاً حساب‌هایی که دریافت مطالبات آن‌ها در دوره ۳۰ روزه انجام می‌شود، حساب‌هایی که در دوره ۶۰ روزه انجام می‌شود و حساب‌هایی که در دوره ۹۰ روزه یا بیشتر انجام می‌شود. بررسی و چک کردن این دوره‌ها بسیار مهم است زیرا با طولانی شدن مدت زمان دریافت مطالبات، ارزش حساب کمتر می‌شود. همچنین بهتر است یک لیست از ۱۰ حساب برتر تهیه کرده و اعتبار و قدرت پرداخت مشتریان را بررسی کنیم. این کار می‌تواند به ما کمک کند تا در مدیریت مالی و مطالبات واریزی بهتری داشته باشیم.

  • تمام حساب‌های پرداختی

برای حساب‌های پرداختی، مانند حساب‌های دریافتی، باید مدت‌های مشخصی را در نظر بگیرید. بهتر است این حساب‌ها را به مدت‌های ۳۰ روزه، ۶۰ روزه و ۹۰ روزه تقسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا درک کنید چقدر پول نقد از طریق شرکت جریان دارد. همچنین، برای پرداخت‌هایی که بیش از ۹۰ روز طول می‌کشند، باید بررسی کنید که آیا هیچ کدام از طلبکاران حق حبس دارایی‌های شرکت را دارند یا خیر.

  • اعلام بدهی

دفتر حسابداری کسب و کار، مکانی است که تمام اطلاعات مالی و مالیاتی مربوط به یک کسب و کار ذخیره و نگهداری می‌شود. این شامل همه یادداشت‌های مهم، وام‌ها و هر بدهی دیگری است که کسب ‌و کار مربوطه آن را تایید کرده ‌است. به هر گونه سرمایه‌گذاری تجاری که در خارج از حوزه‌های عادی انجام شده‌ باشد، توجه داشته باشد. به سطح وام‌‌های اعطایی به مشتریان نیز نگاهی داشته باشید. دفتر حسابداری کسب و کار یک ابزار بسیار مهم برای مدیریت مالی و بررسی عملکرد کسب و کار است. با استفاده از اطلاعات موجود در دفتر حسابداری، می‌توان به راحتی تحلیل‌های مالی و اقتصادی انجام داد و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک را بر اساس آن‌ها انجام داد. بنابراین، هر کسب ‌و کار باید دقت و دقت لازم را در نگهداری و به‌روزرسانی دفتر حسابداری خود داشته باشد تا بتواند به درستی و به‌موقع تصمیم‌های مالی و مالیاتی اتخاذ کند.

  • بازگشت کالا

در بسیاری از صنایع و کسب ‌و کارها، نرخ مرجوعی کالاها از جمله معیارهای مهم و تعیین‌کننده‌ای برای ارزیابی عملکرد فروش است. نرخ مرجوعی کالاها نشان دهنده تعداد کالاهایی است که به علت عدم رضایت مشتریان یا مشکلات دیگر به فروشنده بازگردانده می‌شوند. در صورتی که نرخ مرجوعی کالاها بالا باشد، این نشانگر برای کسب ‌و کار ناشی از مشکلاتی مانند کیفیت پایین محصول، نادرستی در تبلیغات و یا عدم رعایت نیازهای مشتریان است. اگر نرخ مرجوعی کالاها در سال گذشته افزایش یافته است، ابتدا باید دلایل این افزایش را شناسایی کرد. سپس با بررسی دقیق این دلایل، مشکلات را تشخیص داده و برای تصحیح آن‌ها اقدامات مناسبی انجام داد. این اقدامات می‌تواند شامل بهبود کیفیت محصول، اصلاح روش‌های تبلیغاتی، ارتقای خدمات مشتریان و یا مقابله با مشکلات ناشی از زنجیره تأمین باشد.

  • الگوهای مشتری

در کسب و کارهایی که قابلیت ردیابی مشتریان را دارند، شناخت و آگاهی از ویژگی‌های خاص مربوط به مشتریان فعلی امری بسیار حائز اهمیت است. برای مثال، اطلاع داشتن از تعداد خریداران بار اولی که به فروشگاه مراجعه می‌کنند، به ما این امکان را می‌دهد که بهترین راهکارها و استراتژی‌های بازاریابی را برای تبلیغ و جذب این نوع مشتریان ابداع کنیم. همچنین، دانستن تعداد مشتریانی که در طول سال گذشته از دست رفته‌اند، به ما امکان می‌دهد تا مشکلات و علل احتمالی از دست دادن مشتری را تحلیل کنیم و اقداماتی برای جلب و حفظ مشتریان انجام دهیم. همچنین، شناخت زمان اوج فصل خرید برای مشتریان فعلی، به ما این قابلیت را می‌دهد تا با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه در زمان‌های مناسب، به بهبود فروش و جلب مشتریان بیشتر بپردازیم. در نهایت، شناخت نوع کالاهایی که بیشترین محبوبیت را دارند، به ما این امکان را می‌دهد که تمرکز و توجه بیشتری به این کالاها داشته باشیم و با ارائه بهترین خدمات و کیفیت ممکن، رضایت مشتریان را افزایش دهیم.

  • استراتژی‌های بازاریابی

برای جذب مشتریان، صاحبان کسب و کار معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. این روش‌ها می‌توانند شامل ارائه تخفیف‌های ویژه، تبلیغات گسترده در رسانه‌ها، و یا برگزاری کمپین‌های روابط عمومی باشند. برای انجام این کارها، می‌توان از نسخه‌های مختلفی از سیاست‌ها و ادبیات فروش بیزینس استفاده کرد. این نسخه‌ها به صاحبان کسب و کار کمک می‌کنند تا یک ذهنیت مناسب درباره نحوه فروش و ارتباط با مشتریان خود داشته باشند.

  • هزینه‌های تبلیغات

بررسی هزینه‌های تبلیغات امری حیاتی برای هر کسب و کار است. اغلب بهتر است که یک کسب و کار با هزینه کردن برای تبلیغات در طول ماه‌های پایانی سال مالی، سود خود را تا سال آینده به تعویق بیندازد. این روش به کسب و کار فرصت می‌دهد تا در طول سال مالی بعد، هزینه‌های تبلیغات را جبران کند و در نتیجه سود پایان سال خود را افزایش دهد. علاوه بر این، با استفاده از این روش، کسب و کار می‌تواند از نتایج تبلیغات خود در طول سال مالی فعلی استفاده کند و استراتژی تبلیغات خود را بهبود بخشد. از جمله مزایای این روش می‌توان به افزایش شناخت برند، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش اشاره کرد.

  • چک کردن قیمت‌‌ها

در ارزیابی قیمت محصولات، اطلاع از لیست قیمت فعلی و برنامه‌های تخفیف ضروری است. همچنین باید تاریخ آخرین افزایش قیمت و درصد افزایش آن را مورد بررسی قرار داد. ممکن است تصمیم بگیرید به عقب برگردید و قیمت‌های گذشته را بررسی کنید تا ببینید درصد افزایش قبلی چه بوده و زمان مناسبی را برای افزایش قیمت‌ها در نظر بگیرید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری تصمیمات مالی و بازاریابی خود را انجام دهید.

  • تاریخچه صنعت و بازار آن

برای موفقیت در یک صنعت خاص، اهمیت بسیاری به تحلیل و بررسی بازار و بخش‌های مختلف آن اختصاص داده می‌شود. این تحلیل به ما کمک می‌کند تا بفهمیم آیا بازار در حال رشد است و یا در دوره‌ای از رکود قرار دارد. همچنین، این تحلیل به ما نشان می‌دهد که آیا فروش در صنعت مورد نظر و بازار مربوط به آن در حال افزایش یا کاهش است، که در نهایت به تعیین پتانسیل سود در آینده کمک می‌کند. بنابراین، این تحلیل برای هر کسب و کاری بسیار ضروری است تا بتواند با توجه به شرایط بازار و صنعت، تصمیمات استراتژیک خود را به درستی اتخاذ کند و به سوی موفقیت پیش برود.

  • موقعیت و محل قرارگیری

برای کسب و کارهای کوچک و خرده فروشانی، موقعیت فیزیکی و محیط اطراف آنها اهمیت بسیاری دارد. اغلب این کسب و کارها بسته به منطقه تجاری خود وابسته هستند و بیشترین مشتریان خود را از این منطقه به دست می‌آورند. بنابراین، بررسی دقیق موقعیت کسب و کار و مناطق تجاری اطراف آن ضروری است. این بررسی شامل تحلیل چشم‌انداز اقتصادی، جمعیت شناسی و رقابت در منطقه است. همچنین، برای کسب و کارهای خدماتی، نقشه مشاغل منطقه نیز باید تهیه شود. همچنین، در صورت وجود الزامات ویژه برای تحویل محصول یا مشکلاتی مربوط به حمل و نقل و رسیدن محصول به بازار، آنها نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

  • شهرت و اعتبار کسب ‌و کار

در دنیای کسب و کار، تصویر و شهرت یک شرکت یا برند، عاملی بسیار مهم است که تأثیر زیادی بر مشتریان و تامین کنندگان دارد. تصویر یک کسب و کار می‌تواند فراتر از محصولات و خدمات آن، به عنوان یک دارایی محسوب شود. برای اطمینان حاصل کردن از میزان اعتبار بیزینس مورد نظر، مشورت و گفتگو با مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان بانک و حتی صاحبان کسب و کارهای دیگر در منطقه بسیار اهمیت دارد. این تعاملات می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصویر را در دست افراد مورد نظرتان ارائه دهید و در نتیجه روابط تجاری را برقرار و تقویت کنید.

  • روابط فروشنده و مشتری

بررسی ارتباط مشتریان با مالک فعلی یک کسب ‌و کار بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور، لازم است که بفهمیم آیا مشتریان با مالک فعلی شرکت ارتباط خاصی دارند یا خیر و این ارتباط چه مدت است که برقرار است. همچنین باید مشخص شود که این مشتری یا مشتریان خاص چه درصدی از کسب ‌و کار را تشکیل می‌دهند و در صورت تغییر مالکیت، آیا این مشتریان همچنان به خرید از شرکت ادامه خواهند داد یا خیر. این اطلاعات بسیار مهم برای تصمیم‌گیری در مورد آینده کسب ‌و کار است و می‌تواند به ما کمک کند تا استراتژی‌های مناسبی برای جذب و نگه‌داشت مشتریان پیش بینی کنیم.

  • حقوق‌های بالا

در برخی موارد، ممکن است مشاهده شود که دستمزدها بدون داشتن یک الگوی قابل پیش بینی، به صورت بی رویه افزایش می‌یابند. علاوه بر این، ممکن است که مالک فعلی یک شرکت نام یک فرد را در لیست حقوق قرار دهد که به واقعیت، در آن شرکت کار نمی‌کند. در این موارد، ممکن است رابطه نسبت فامیلی یا دیگر ارتباطات شخصی در تعیین دستمزدها تاثیر گذار باشد. برای رسیدن به نتایج قابل اعتماد و عادلانه، تمامی احتمالات مذکور باید به دقت بررسی و مورد بررسی قرار گیرند.

  • فهرست کارمندان فعلی و نمودار سازمانی

کارمندان فعلی شرکت، به خصوص پرسنل کلیدی، می‌توانند دارایی‌های ارزشمندی برای سازمان باشند. برای ارزیابی چارت سازمانی، باید مشخص شود که کدام کارمندان مسئولیت بخش‌های مختلف را برعهده دارند. همچنین، بررسی شیوه‌های مدیریتی شرکت و دستمزد و طول دوره کاری کارمندان نیز ضروری است. همچنین، قراردادها و پرونده‌های اداری مربوط به کارمندان باید مورد بررسی قرار گیرند.

  • بیمه

نوع پوشش بیمه‌ای که برای حفاظت از کسب ‌و کار و تمام اموال آن استفاده می‌شود، می‌تواند شامل بیمه‌های ملکی، بیمه تجارت و مسئولیت عمومی باشد. برای مثال، در بیمه ملکی، کسب و کار می‌تواند اموال ثابت خود را در برابر خطراتی مانند آتش‌سوزی، سرقت یا آسیب‌های طبیعی مانند زلزله و طوفان بیمه کند. همچنین، بیمه تجارت می‌تواند از کسب و کار در برابر خسارات ناشی از توقف عملیات، خرابی تجهیزات، از دست رفتن درآمد و تعطیلی غیرمنتظره محافظت کند. در حالی که بیمه مسئولیت عمومی، مالکان کسب و کار را در برابر خسارت‌ها و دعاوی حقوقی که ناشی از فعالیت‌های کسب و کار آن‌ها است محافظت می‌کند. در این مورد، نمایندگان کمپانی محلی می‌توانند بیمه‌های مختلف را برای کسب و کارها و تمام اموال آن‌ها ارائه دهند. میزان حق بیمه برای هر کسب و کار ممکن است متفاوت باشد و به عواملی مانند نوع فعالیت کسب و کار، مقدار دارایی‌ها و خطرات مربوطه بستگی داشته باشد. در هر صورت، بیمه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد، زیرا بدون بیمه، آن‌ها در معرض خطرات و ضررهای بالقوه هستند که می‌تواند به تعطیلی کسب و کار منجر شود.

هزینه اخذ ویزای خرید بیزینس

بدون شک، هزینه‌ی درخواست ویزای خرید بیزینس در موسسات مهاجرتی مختلف متغیر است و عوامل زیادی مانند کیفیت ارائه خدمات، تنوع خدمات ارائه شده و عوامل دیگر بر این هزینه‌ها تأثیرگذار هستند. در موسسه آوروو، همیشه تأکید بر ارائه خدمات با کیفیت بالا به همراه بهترین قیمت منصفانه است. این موسسه با ارائه قیمت‌های رقابتی، توانسته به عنوان یکی از بهترین موسسات مهاجرتی بین مراجعین معروف شود.

مدت زمان لازم برای اقامت دائم در روش خرید بیزینس

جهت تسریع کسب اقامت دائم، باید یک جدول زمان بندی برای خودتان داشته باشید تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. همچنین، در صورتی که بخواهید اقامت دائم شما سریع تر به نتیجه برسد، باید در زمان ۱ ساله حضور در بیزینس مورد نظر اقدام به استخدام فرد کانادایی کنید. در صورت تکمیل بودن مدارک و پرونده شما خواهد بود که می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

  • بازه اول تحقیق و یافتن یک کسب و کار در حدود ۱ تا ۳ ماه
  • بازه دوم اقدام برای خریداری ۱ تا ۳ ماه
  • بازه سوم اقدام برای اخذ مجوز LMIA بین ۲ تا ۳ ماه
  • بازه چهارم حضور در کسب و کار مورد نظر تا شروع پروسه اقامت دائم ۱ سال
  • بازه پنجم شروع پروسه اقامت دائم بین ۳ تا ۶ ماه

هزینه و میزان سرمایه لازم برای خرید بیزینس

مبلغ مورد نیاز برای اخذ ویزای خرید بیزینس به صورت مشخصی تعیین نشده است و وابسته به شرایط هر صنعت می‌باشد. اما به طور کلی، با توجه به بررسی‌های اخیر در حوزه اقتصاد و تجارت، هزینه خرید یک کسب و کار معمولی در کشور حدوداً 10 هزار دلار یا بیشتر خواهد بود. در صورتی که فروشگاه یا شرکتی با درآمد بالا و سود خالص بیش از 500 هزار دلار مد نظر باشد، مبلغ مورد نیاز برای خرید بیشتر خواهد بود و حداقل از 200 هزار دلار آغاز می‌شود. در این برآورد، لازم است خریداران دست کم 50 هزار دلار پس‌انداز داشته باشند تا در طول یک سال، هزینه‌های اداری کسب و کار و پرداخت حقوق کارمندان را تأمین کنند. همچنین، هیچ فرمول دقیقی برای تعیین مبلغ مناسب پیش‌پرداخت وجود ندارد، اما به طور معمول، توصیه می‌شود که حداقل 20 تا 30 درصد از هزینه خرید کسب و کار به عنوان پیش‌پرداخت محسوب شود.

و در آخر ...

اگر قصد دارید یک بیزنس را خریداری کرده و یا راه‌اندازی کنید، باید با دقت تحقیق کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورید. در این مسیر حتماً با افراد کار بلد و متخصص هم مشورت کنید تا دچار اشتباه نشوید. کارشناسان مجرب ما در آوروو در این راه همراه شما هستند. برای شروع خرید بیزنس و بررسی شرایط دقیق خود برای مهاجرت، می توانید یک وقت مشاوره رزرو نمایید یا با ما تماس بگیرید.

درباره ما

آورو یک شرکت کانادایی است که طبق قوانین استان انتاریو به ثبت رسیده است (شماره ثبت 300933652) در آورو بر آن شدیم تا تجربه 10 ساله خود در زمینه (مهاجرت کاری، تحصیلی، ثبت شرکت، ویزای توریستی و کار) را با صداقت و شفافیت تمام در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و مناسب‌ترین راه را برایتان در نظر می‌گیریم. سپس قدم‌به‌قدم در کنارتان هستیم. شرکت آورو با مدیریت آقای امیر علا معیری مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا (R532525) با داشتن کارشناسان با تجربه و دلسوز و دانش بروز در تمامی ساعات روز پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

تماس با ما

2024 | تمامی حقوق نزد آوروو محفوظ میباشد

طراحی و ساخت توسط: آرت آرک